.
Ausztria
2014. VII. 20. Bécsben tizenegyezren tüntettek a gázai katonai offenzíva ellen. Jelentős részük hithű muzulmán volt. A tömegben sok palesztin és török zászlót lehetett látni. Grazban és Linzben az előző nap voltak hasonló tüntetések pár száz résztvevővel. (Forrás: MTI)
Franciaország
2014. VII. 20. Párizs Sarcelles nevű külvárosában tüntetési tilalmat megszegő fiatalok autókat, szemetes tartályokat gyújtottak fel. Egy zsinagógánál zsidó fiatalok gyűltek össze vasbotokkal felfegyverkezve az épület védelmében. Valls, miniszterelnök a Párizs térségében hetvenkét éve tartott deportálások évfordulóján, egy megemlékezésen kijelentette: nem engedi meg, hogy konfliktus törjön ki az ország zsidó és muzulmán lakosai között. (Forrás: MTI)
2014. VII. 19. Összecsapások törtek ki délután Párizsban a palesztinok támogatására összegyűlt mintegy háromezer ember és a rendőrök között. Franciaországban mintegy tizenöt városban hirdettek megmozdulást Izrael gázai hadműveletei ellen. Ezek közül három helyen, Párizson kívül Nizzában és Sarcelles-ben előző nap betiltották azok megtartását a hatóságok. A palesztinokat támogató szervezetek és a baloldali pártok egy része felháborodását fejezte ki, és a betiltást a demokratikus jogok megsértésének nevezte. Strasbourgban, ahol engedélyezték a megmozdulást, a rendőrség adatai szerint mintegy ezerháromszázan békésen követelték az izraeli bombázások leállítását a Gázai övezetben. Marseille-ben is több ezren vettek részt békés megmozduláson. Hollande államfőt saját, baloldali tábora azzal vádolja, hogy túlságosan Izrael-barát politikát folytat. Az államfő számos bírálatot kapott azért, mert a gázai bombázások kezdetekor hazája Izrael iránti szolidaritását fejezte ki, később azonban változtatott álláspontján, Tel-Avivot visszafogottságra kérte és azonnali tűzszünetre szólította fel mindkét felet. (Forrás: MTI)
Nagy-Britannia Great Britain
2014. VII. 20. Londonban az Izraeli Nagykövetségnél gyűltek össze több százan izraeli zászlókkal és az országot támogató feliratokkal. A brit Cionista Szövetség nyilatkozata szerint a Gázai övezetből napokon át tartó támadások után támogatni kell Izrael jogát az önvédelemre. Előző nap a szervezők szerint több tízezres tüntetés volt Londonban a palesztinok mellett. (Forrás: MTI)
15:28 GMT, 17 July 2014 - 06:07 GMT, 18 July 2014 The airspace Malaysian Airlines flight MH17 was flying in when it was shot down was not restricted, but airlines had been warned about the potential dangers, it has emerged. The International Transport Association said that an initial assessment revealed that the airspace the aircraft was traveling through was 'not subject to restrictions'. However, it emerged on 18 July that the Malaysian Airlines Boeing 777-200 was flying just three hundred meters above restricted airspace when it shot down. Previous to this Ukrainian authorities had barred aircraft from ground level to thirty-two thousand feet but the downed plane was cruising at thirty-three thousand feet, within range of ground-to-air missiles, when it was hit. Indeed, speculation exists that the aircraft may have taken a short-cut across the disputed region of eastern Ukraine to save itself fuel. On Monday,July 14 Eurocontrol – the body that coordinates all traffic across European airspace – sent out an official note to airmen, known as a Notam, repeating the warning and saying it ‘strongly advises’ avoiding the airspace. But many carriers continued to use the route because it was shorter and therefore cheaper. On July 8, the State Aviation Administration of Ukraine closed its airspace to civilian aircraft after rebels shot a military transport aircraft that was flying over twenty thousand feet. The restriction warned commercial aircraft against using Ukrainian airspace. (Source: DailyMail): http://tinyurl.com/klpan43 07:07 GMT, 18 July 2014 - 18:36 GMT, 18 July 2014 Dr Sutyagin, Research Fellow in Russian Studies from the Royal United Services Institute, believes that MH17 was shot down by rebels based in the 3rd District of Torez, in eastern Ukraine, after mistaking his plane for a government military transport aircraft. He told MailOnline that information had been leaked from a source he was unwilling to name that the pilot of MH17 'felt bad' about his course over Ukrainian airspace, so changed direction. Little did he know, according to Dr Sutyagin, that his plane would then be mistaken by rebels who brought it down using a ground-to-air Buk missile system. Malaysia Airlines today denied that the plane was told to alter its course. Dr Sutyagin's theory appears to be supported by a route map which shows the passenger plane travelling on a different course to the ones taken by the previous ten MH17 flights. Is this proof that MH17 change course into a war zone? A route map compiled by Twitter user Karmiros using data from flight-tracking website Flightaware claims to show how the doomed Malaysia Airlines plane took a different flightpath to the ones taken by the previous ten MH17 flights. (See also: http://tinyurl.com/qjajzwe) Dr Sutyagin said: 'There is a Ukrainian mechanised brigade blocked by separatists near the Russian border. 'It's blocked on three sides by separatists and behind the brigade is the Russian border, so they can't get out. The Ukrainians try to resupply them from the air by transport aircraft. 'Now, the pilot of MH17 said that he "felt bad" and wanted to change course south to get out of the danger zone. But several kilometers to the south is a Ukrainian Army heavy transport plane, an IL76, or Candid, which has the same echo as a 777 on a radar screen. 'The two planes came close. They tried to shoot down the transport delivering supplies to the brigade. They believed that they had been firing at a military plane, but they mistakenly shoot down a civilian airliner.' Malaysia Airlines said it filed a flight plan requesting to fly at thirty-five thousand feet through Ukraine airspace but was instructed by Ukraine air traffic control to fly at thirty-three thousand. Ukraine accused pro-Russian separatists of shooting down the plane which was flying from Amsterdam to Kuala Lumpur with two hundred ninety-eight people on board, while the Russian media today blamed everyone but pro-Moscow rebels for the Malaysia Airlines horror. One theory explored by NTV and Komsomolskaya Pravda newspaper was that the Ukrainian armed forces may have shot the Boeing out of the sky after mistaking it for Putin's official Ilyushin jet. The Kremlin leader was flying back to Moscow from Brazil at around the same time that the Boeing 777 was downed, stated TV and newspaper reports. Evidence for the theory seems scant. The source also said that the 'plane' contours are similar in principle, the real sizes are also similar, and 'as for their liveries then at the distance they are almost identical'. Putin's equivalent of Air Force One is a specially modified Ilyushin, the Il-96 300. It is a four-engine long distance aircraft, with a length of fifty-five metres, and a wingspan of sixty metres. The Boeing 777-200 is sixty-three metres long, and its wingspan sixty-one metres. Asked last night on the route of Putin's plane, agency head Neradko said: 'We never comment on the routes and other details of the flights of the president of Russia.' Circumstances need to be investigated carefully and objectively'- Putin has called for a thorough probe into the cause of disaster. Earlier, Ukrainian government official Gerashchenko accused Mr Putin of 'a desperate attempt to hide the consequences of his deeds' by permitting the smuggling of the Buk rocket launcher - suspected of being used to shoot down the Boeing - across the frontier into Russia. An effort during the night was made 'to hide the Buk rocket complex on Russian territory'- he alleged. Meanwhile, Pro-Kremlin Izvestia cited separatists claiming the shooting out of the sky was 'a planned provocation by Kiev'. Other media claimed it could have been a Ukrainian plot to give the Americans an excuse to deploy NATO on the ground in the eastern European country. But a Ukrainian military expert, Levchenko, told Kommersant business daily that although Kiev did have several Buks in the conflict zone, they 'definitely would not be used against such a target as a passenger liner.' On 18 July a missile launcher with two rockets missing was then filmed by Ukrainian intelligence services being smuggled on the back of a truck to Russia. Flightradar24.com data shows the closest plane in the air to MH17 just two minutes before it was shot out of the sky over Ukraine was a Singapore Airlines flight. (Source: DailyMail): http://tinyurl.com/qjajzwe Dr Sutyagin said the evidence that Russian separatists were responsible was very strong - and that there's even a suggestion the BUK missile launcher was being manned by soldiers from Russia. He said: ‘These separatists boasted on Twitter about capturing an BUK SA11 missile launcher [capable of downing high-flying airliners] on June 29, and several hours before the downing of the plane locals in Torez reported seeing BUK missile launchers and separatist flags around the city. The expert implicated Russia further, revealing that the former commander of Russian Air Force Special Operations Command, a Colonel-General, stated recently in an interview that the separatists did not have the expertise to operate the BUK launchers, that only Russian personnel could do so. It's also suspicious, Dr Sutyagin said, that Russian news agency RIA Novosti reported the crash at 16.13 Moscow time, several minutes before the crash actually happened - at 16.20. Lai, Malaysia's transport minister today said the Boeing 777 was flying on an internationally-approved route. Mr Lai reiterated that the plane had 'a clean bill of health' and all its systems were functioning normally. The route taken over Ukraine was one approved by the International Civil Aviation Authority and by the International Air Transport Association. He went on: 'There were no last-minute instructions given to the pilots to change the route. In the hours before the incident, a number of airlines used this route.' He said: 'Our sympathies are with those affected by this tragedy. There were two hundred ninety-eight passengers and crew. Our thoughts and prayers are with the families at this incredibly difficult time for them.' The cockpit and one of the turbines lay more than half a mile (one km) apart and residents said the tail landed about six miles (1ten km) away, indicating that the aircraft probably broke up before hitting the ground. Bodies and body parts strewn across the field outside the village of Rozsypne about 2.5 miles (four km) away from the crash site. The plane broke up in the air and the parts and human bodies are lying within a three-kilometre area' - said a post by Petrovsky after visiting the scene. There were many bodies without clothes around. Probably, their clothing was torn away after the loss of pressurisation. Horrible. 'I go further and see a hill made of the cockpit parts. The area is lit. The pilot's body is in this seat, with seat belt fastened, he is dressed in his clothes. 'There was no fire in this part of the plane. The fire was in the back part which is lying not far from Grabovo village.' Data from Flightradar24.com reveals the Copenhagen to Singapore flight was in airspace above the dangerous Donetsk region just two minutes before a surface-to-air missile hit the Malaysia Airlines plane on July 17. Figures also reveal fifty-five planes - including six flights from London's Heathrow Airport - flew over the war zone on the same day the tragedy happened. The flights were still operating in the conflict zone despite warnings from as far back as April from the United Nation's International Civil Aviation Organization (ICAO) about potential risks to commercial planes. The UN Security Council has called for a full, thorough and independent international investigation after approving a statement expressing deepest sympathies and condolences to the families of the victims. (Source: DailyMail): http://tinyurl.com/qjajzwe 22:02 GMT, 18 July 2014 The MH17 conspiracy theories doing the internet rounds. Russia Today sparked a fever of speculation last night after publishing a report that claimed the doomed flight was flying almost the exact same path as Putin's presidential plane did less than forty minutes later. Russia Today pointed out that Putin's presidential plane bears uncannily similar red and blue markings to those painted on all Malaysian Airlines craft, including MH17. "That was close to Warsaw on 330-m echelon at the height of 10,100 meters. The presidential jet was there at 16:21 Moscow time and the Malaysian aircraft—15:44 Moscow time.' Twitter was flooded by claims the shooting was merely a mistake by bumbling assassins. A writer on a conspiracy website claimed the tragedy was 'clearly' an attempted false flag to launch a new global war'. Did Israel mastermind the shoot down to divert world's gaze from its assault on Gaza? Many Twitter users claimed pictures of victims' passports found at the scene were in too good a condition to have possibly been involved in the crash. Jones added: 'Could the Malaysian plane that crashed in Ukraine be the same plane that disappeared some months ago?'. Etc (Source: DailyMail): http://tinyurl.com/mjvhots
Hollandia
2014. VII. 20. Amszterdamban mintegy három ezren vonultak az utcákra a palesztinok támogatására, és azt követelték, hogy Izrael hagyja abba a véres támadást. A felvonulók között arabok és európaiak is voltak. (Forrás: MTI)
Lengyelország
2014. VII. 18. Tusk Donald miniszterelnök állásfoglalása szerint a legvalószínűbbnek tűnő feltevés, hogy terrorcselekmény történt, akkor is, ha utólag kiderülne: a maláj repülőt tévedésből lőtték le. Nincs felmentés arra, hogy a szakadárok által elfoglalt terület felett lőnek le egy gépet - fejtette ki Tusk Donald, hangsúlyozva, hogy nemcsak a tett elkövetőit, de támogatóikat is el kell ítélni. A várható politikai következményeket leszámítva, közvetlen biztonsági veszély jelenleg nem fenyegeti Lengyelországot - fejtette ki. Komorowski elnök is állást foglalt. Porosenko, ukrán elnökhöz címzett levelében kifejtette, hogy Ukrajnának joga van erőszakhoz folyamodni saját területi egységének védelmében. (Forrás: MTI)
2014. VII. 17. Nem lesz változás a magyar külpolitika irányában, folytatni fogja elődje, Martonyi munkáját - szögezte le a Rzeczpospolita című lengyel napilapnak adott interjúban Navracsics, magyar külgazdasági és külügyminiszter. Elmondta, hogy a magyar külpolitikát továbbra is a konszenzuson alapuló hármas prioritás határozza meg: az európai integráció, a közép-európai regionális együttműködés és a határokon túli magyar kisebbségek érdekeinek védelme és képviselete. A külügyi, külgazdasági és kultúrdiplomáciai ügyek is a Külgazdasági és Külügyminisztériumhoz kerültek. Hangsúlyozta a keleti nyitás fontosságát. A nyugati piacok megőrzése mellett bővítenék a magyar gazdaság jelenlétét az ázsiai és csendes-óceáni térségben, a szovjet utódállamokban, valamint az arab és a balkáni országokban. Az ukrajnai helyzetet nagyon hasonló módon értékeljük. Az eltérő értékelés az energiaellátás kérdésében mutatkozhat meg. Lengyelország ebből a szempontból jobban építhet saját energiaforrásaira, és nagyobb lehetőségei vannak az energiadiverzifikációra is. Mi igyekszünk legalábbis kiegyenlíteni az energiabeszerzési forrásokat, ezért döntöttünk a paksi atomerőmű bővítése mellett. Fontosnak tartjuk az észak-déli energia-összeköttetés, valamint a Déli Áramlat gázvezeték kiépítését is, vagyis olyan hálózat kialakítását, amely alternatívát képez az Ukrajnán keresztüli energiaellátással szemben - hangsúlyozta. Magyarország támogatja a közös európai energia-stratégiára vonatkozó lengyel elképzelést, és mindkét ország kiáll az energiarendszerek összekapcsolása mellett a visegrádi csoporton belül.(Forrás: MTI)
Németország
2014. VII. 19. Merkel, német kancellár és Putyin, orosz elnök egyetértett abban, hogy a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezetre (ICAO) kellene bízni egy nemzetközi és független vizsgálat vezetését a lezuhant gép ügyében - közölte a német kormány. Merkel és Putyin telefonon egyeztetett egymással. "A két vezető egyetértésre jutott arról, hogy egy ICAO vezette nemzetközi és független bizottságnak gyorsan el kell jutnia a repülőgép-szerencsétlenség helyszínére Kelet-Ukrajnában a katasztrófa körülményeinek felderítésére, és a károk felmérésére. (Forrás: MTI)
Oroszország Russia
2014. VII. 18. Az orosz elnök Ukrajnát tette felelőssé a malajziai repülőgép katasztrófájáért, mivel az - mint mondta - Ukrajnában járt szerencsétlenül. Putyin éjjel beszélt erről. Az orosz tévé által közvetített szavai szerint a katasztrófa nem történt volna meg, ha Kijev nem kezd újabb katonai akciókba Ukrajna keleti részén a felkelők ellen. Az orosz Védelmi Minisztérium cáfol. "A különféle rágalmakkal kapcsolatban, amelyek az Oroszországi Föderáció fegyveres erőinek az Ukrajnával határos térségekben való tevékenységével kapcsolatban megjelentek, felelősséggel kijelentjük: július 17-én az Oroszországi Föderáció légvédelmének eszközei az adott körzetben nem tevékenykedtek. Az orosz légierő gépei a Donyeck megyével határos oroszországi területeken nem hajtottak végre repüléseket" - olvasható az orosz Védelmi Minisztérium sajtóosztályának közleményében, amelyiket az Interfax idézte. (péntek) A Vedomoszty üzleti-politikai napilap emlékeztetett arra, hogy 2014. június 29-én a délkelet-ukrajnai felkelők elfoglalták az A-1402. számú laktanyát, ahol Buk légvédelmi rakéták is voltak. A Zvezda orosz rádió- és televíziós társaság honlapján idézték a szakadárok kijelentését, miszerint: "Mostantól ez a fegyver fogja védeni a Donyeck feletti légteret". Borodaj, a Donyecki Népköztársaság miniszterelnöke a malajziai repülőgép szerencsétlenségét követően azonnal kijelentette a RIA Novosztyi orosz állami hírügynökségnek, hogy a felkelőknek "nincs olyan fegyverük, amelyik képes lelőni egy tíz kilométeres magasságban közlekedő utasszállító repülőt". Azt mondta, hogy ilyen föld-levegő rakéta-komplexumokkal Donyeck megyében az ukrán hadsereg rendelkezik. A Vedomosztyi arra is emlékeztetett, hogy a szakadárok július 14-én Luhanszk megye fölött lelőtték az ukrán hadsereg egy An-26-os ukrán szállító gépét, amelyik hatezer ötszáz méter magasan szállt. A múlt héten pedig további négy ukrán repülőgép lelövéséről számoltak be a szeparatisták. Kommerszantnak nyilatkozó orosz légügyi illetékes szerint Ukrajna viseli a felelősséget a tragédiáért, mert le kellett volna zárnia légterét a harci cselekmények érintette délkelet-ukrajnai terület felett. Igaz, hétezer nyolcszáz méter alatt megtiltották a légtér használatát a társégben. Meg kell semmisíteni az ukrajnai tűzfészkeket, ha azokról szándékosan lövik Oroszország területét, de egyelőre vagy a hozzá nem értés miatt történik ilyesmi, vagy véletlen esetekről van szó - hangoztatta Lavrov külügyminiszter a Rosszija 24 állami televízióban. Antonov, védelmi miniszter-helyettes kijelentette hogy Moszkva magyarázatot vár Kijevtől az orosz területet ért lövésekről és arról, hogy információik szerint Oroszország és Ukrajna közös határa mentén ukrán katonai egységeket vontak össze. Antonov arra hivatkozott, hogy 2011-es bécsi egyezmény szerint Ukrajnának be kell jelentenie a mindenkori csapatösszevonások célját, annak földrajzi koordinátáit, az összevonások tervezett befejezését, a résztvevő katonai egységeket és fegyverzeteket. Aktív volt több ukrán légvédelmi rendszer is a maláj utasszállító katasztrófája idején a kelet-ukrajnai térségben - közölte az orosz védelmi tárca. "Az orosz rádióműszaki egységek a szerencsétlenség napján, csütörtökön bemérték a Buk-M1-es légvédelmi rakéták irányítására szolgáló Kupol radarállomás működését mintegy harminc kilométerre a kelet-ukrajnai Donyecktől" - tájékoztatott a minisztérium sajtószolgálata. A város nem messze található a szerencsétlenség helyszínétől. A lelőtt malajziai utasszállító útvonalának egy szakasza két üteg Sz-200-as nagy hatótávolságú és három üteg Buk-M1-es típusú közepes hatótávolságú ukrán légvédelmi rakétarendszer csapásmérő övezetében volt - tudatták az orosz Védelmi Minisztériumban. Hangsúlyozták: a Buk-M1 rakétavédelmi rendszer műszaki háttere lehetővé teszi az információcserét a légi célokról egy hadosztály ütegei között. "Ennélfogva bármelyik ütegből indíthattak rakétákat: a Donyecktől északra nyolc kilométerre lévő Avgyejevkából, illetve a kelet-ukrajnai nagyvárostól huszonöt kilométerre keletre lévő Gruzszko-Zarjanszkoje településtől is" - közölték. A Ria Novosztyi orosz hírügynökség ismertetése szerint Buk típusú légvédelmi rakéták egyaránt képesek harci repülőgépek és helikopterek, illetve ballisztikus rakéták megsemmisítésére. A sebességük valamivel meghaladja az óránkénti három ezer kilométert. Súlyuk hatszáznyolcvanöt kilogramm, robbanófejük hetven kilogrammos. A szállító járművön négy ilyen rakéta van, és öt perc leforgása alatt lehet felkészíteni őket a bevetésre. Az ukrán légvédelem kötelékében Buk-M1 típusú légvédelmi ütegek vannak, karbantartásukat az Ukroboronszervisz nevű vállalat végzi mind az ukrán hadsereg, mind pedig a külföldi megrendelők számára. Az ukrán vállalat az orosz Goszoboronexport hadiipari vállalattal együttműködve dolgozott a Buk-M1-es továbbfejlesztett változatán, a Buk-M1-2 rakétarendszeren, de a Krím bekebelezése után mindenfajta hadiipari együttműködés megszakadt a két ország között. Felkelőkre tereli a gyanút az, hogy 2014. június 29-én elfoglalták az A-1402. számú laktanyát, ahol ilyen légvédelmi rakéták is voltak. 18:12 Az ukrán Biztonsági Szolgálat (SZBU) "fabrikálta" azt a hangfelvételt, amelyik állítólag bizonyítja, hogy a délkelet-ukrajnai felkelők lőtték le a maláj utasszállítót - mondta Carjov, ukrajnai- szakadár politikus a Rosszija 24 állami hírtelevízióban. A Rosszija 24 időközben közölte, hogy orosz bloggerek - egy megfelelő programmal leellenőrizve a felvételt - kiderítették, hogy az a malajziai repülőgép katasztrófáját megelőző napon, szerdán, július 16-án este készült. Ezen a YouTube-ra feltett, szöveges magyarázattal ellátott és fotókkal illusztrált, több részletből álló felvételen először helyi (donyecki) idő szerint 16 óra 40 perckor a Besz álnevű (Bezler) nevű parancsnok arról számolt be az orosz katonai hírszerzés (GRU) ezredesének, hogy a Minyora nevű csoport épp most lőtt le egy gépet, amelyik Jenakijevónál zuhant le. "A pilóták hol vannak?" - hangzott a kérdés, mire a válasz: "elmentek megkeresni és lefényképezni a repülőgépet, ami füstöl". "Mikor történt?" - kérdezte az állítólagos orosz ezredes, majd Besz azt mondta, hogy "Olyan harminc perce". Az ukrán Biztonsági Szolgálat által közzétett hangfelvétel következő részletében egy Őrnagy és egy Görög fedőnevet használó fegyveres között zajlott a beszélgetés. Előbbi jelentett Görögnek. "Szóval, a csernuhinszkiek lelőttek egy repülőgépet" - kezdte, majd részletesebben elmondta, hogy a csernuhinszki ellenőrző pontról a kozákok lelőttek egy gépet. Arról is beszámolt, hogy a repülőgép a levegőben szétszóródott a petropavlovszki bányák közelében. "Megtaláltuk az első kétszázast (a 200 egy katonai kód, a holttest megnevezésére szolgál). Polgári." A következő beszélgetésr-észletben az Őrnagy bosszúsan közli, hogy polgári gép volt, amit a kozákok lelőttek. Görög kérdésére, hogy sok ember van-e ott, a jelentéstevő illetlen szóval közölte, hogy a roncsok egyenesen az udvarokba zuhantak. "Milyen gép(ről van szó)?" - kérdezte Görög. "Még nem tisztáztam, a fő részénél még nem voltam, csak azt látom most, ahová az első testek zuhantak. Ülések, alkatrészek, emberek" - így a válasz. Kérdésre azt is közölte, hogy fegyvereket nem találtak. "Csupa civil dolog. Gyógyszerek, törölközők, vécépapírok. Meglelték ugyanakkor a kanadai Thompson Egyetem indonéz diákjának útlevelét" - mondja. Egy másik beszélgetés egy Kozicin nevű orosz tiszt és egy meg nem nevezett orosz fegyveres között zajlott, amelyik során a harcos jelentette, hogy "a Sznyezsnoje és Torez között lelőtt gépről kiderült, hogy polgári volt. Grabovo környékén zuhant le. Tengernyi holttest, nők, gyerekek. Most nézik a kozákok mindezt". Így folytatta: "A tévében azt mondják, hogy tulajdonképpen AN-26-os ukrán szállító gép, de azt mondják, az van ráírva, hogy Malajzia Légitársaság. Az meg mit keresett ukrán területen?" A Kozicinnak nevezett kozák feljebbvaló válaszolt: "Szóval kémeket szállítottak. A ....nak kell röpködni, háború van." Az orosz internetes híroldalakon mindeközben továbbra is tartja magát az a feltételezés, hogy az ukrán hadsereg Putyin elnöki gépét akarta volna valójában lelőni, de a maláj utasszállítót találták el. Egy név nélkül nyilatkozó informátor az Interfax orosz hírügynökségnek azt mondta, hogy a malajziai utasszállító és a Dél-Amerikából hazatérő orosz elnök gépe Varsó térségében július 17-én keresztezte egymás útját. 19:29 Putyin, orosz elnök is tűzszünetre és tárgyalásokra szólította fel az oroszbarát szakadárokat és az ukrán kormányerőket. (Forrás: MTI)
(Thursday) July 17, 19:18 UTC+4 A source in air traffic control circles noted that the airliner flying at the altitude of more than ten thousand meters was supposed to enter the Russian air space at 17:20 Moscow standard time (13:20 UTC). “However, it fell down in sixty km from the border; the plane’s emergency location beacon went off” - the source said. Ukrainian media report that the plane crashed in the Donetsk region, near the Grabovo village. Meanwhile, representatives of the command of the military operation carried out by Kiev authorities in the country’s east have stated about the identification of the spot where the passenger plane fell down “north from Torez”. The Boeing 777 haven’t communicated with Russian air traffic controllers. A source in Russia’s aviation watchdog Rosaviatsia said that according to data available the airliner “was moving at the altitude of ten thousand six hundred meters on the 350th flight level”. The flight was supposed to transit over the territory of Ukraine and Russia. “The Boeing did not establish contact with the Rostov air traffic control center” - the source told ITAR-TASS. The flight level, on which the crashed Boeing was moving, was opened for international transit flights, Ukrainian State Air Traffic Services Enterprise told ITAR-TASS. “According to the "НОТАМ" telegram circulated recently by the State Aviation Service of Ukraine, international transit flights were allowed at this flight level” - the agency’s source said. He specified that, according to the telegram, “Flights over the three hundred two level, i.e. nine thousand six hundred meters, were allowed by the country’s aviation authorities”. Russian combat aircraft did not make any sorties on Thursday on the territory of the regions neighboring Ukraine’s eastern Donetsk region - a source in the Russian Defense Ministry told reporters. A well-informed source informed with reference to objective control data that on July 16, Wednesday, a battery of Buk antiaircraft missile systems of the Ukrainian Armed Forces was deployed near Donetsk. At present, another battery of the same missile systems is being loaded in Kharkiv, the source said. He also noted that aircraft flying at the altitude of more than ten thousand meters might be hit only with weapons like S-300 or Buk. According to the source, the militias don’t have such weapons, and cannot afford them. Civil aviation flights cannot be performed in the airspace over the Donetsk and Luhansk regions, since “the relevant communication infrastructure is destroyed” there - a representative of the self-proclaimed Donetsk People’s Republic said. “The air traffic control of all passenger flights is carried out from Kiev. It is unclear how a plane could get there” - he said. “In the clashes in Donetsk airport, the communication tower that was part of the unified controlling system, was exploded. Planes cannot fly here” - he added. July 8, the Ukrainian aviation watchdog decided to close the air space over the Donetsk and Luhansk regions for all flights of civil aviation “in order to provide proper level of flight safety”. (Source: ITAR-TASS): http://tinyurl.com/pjeby5v (see also: July 17, 20:33 UTC+4 Ukraine’s anti-aircraft missile system dispatched to Donetsk Wednesday / ITAR-TASS : http://tinyurl.com/q2yof6x
.