HTML

Egyik 19

Magyarországról, utódállami területekről, Európáról, Európai Unióról, további földrészekről, globalizációról, űrről

Friss topikok

Címkék

1956 (71) accademiaungheresedellescienze (1) adriaitenger (10) adriaticsea (3) aegeansea (2) aegyptus (1) afganisztán (60) afghanistan (43) africa (39) afrika (62) alánia (1) alaptörvény (35) albania (6) albánia (14) algeria (5) algéria (9) algérie (1) alkotmány (17) alkotmánybíróság (17) államadósság (2) állambiztonságiszolgálatoktörténetilevéltára (3) államiszámvevőszék (2) állandóválasztottbíróság (1) állatorvostudományiegyetem (1) allemagne (1) alpok (1) altai (1) altáj (2) amazon (1) americae (1) americanhungarianfederation (1) americansamoa (1) americas (1) amerika (6) amerikahangja (1) amerikaimagyarkoalíció (1) amerikaimagyarmúzeum (1) amerikaimagyarszépművesczéh (1) amerikaimagyarszövetség (2) amnestyinternational (8) andrássygyulabudapestinémetnyelvűegyetem (1) anglia (3) angola (3) antarctic (6) antiguaésbarbuda (1) appenines (1) aquincumimúzeum (1) araltó (1) arctic (10) ardeal (3) argentina (13) argentine (1) armenia (3) árpádvonal (1) asia (28) asianinfrastructureinvestmentbank (1) assyria (1) asteroid (16) athén (1) atlanticocean (5) atlantióceán (7) atom (1) australia (27) austria (39) austrohungarianmonarchy (3) ausztrália (31) ausztria (117) autonómia (27) autonomy (3) azerbaijan (6) azerbajdzsán (12) azovitenger (5) ázsia (54) babesbolyaitudományegyetem (1) babilónia (1) badeniőrgrófság (1) bahamas (2) bahamaszigetek (1) bahrain (3) bahrein (1) bajkáltó (1) bajorország (2) balassiintézet (5) balaton (4) balcans (15) balkán (49) baltics (15) balticsea (7) baltikum (18) baltitenger (14) balti államok (1) banat (2) banglades (9) bangladesh (7) bánság (13) baptistaszeretetszolgálat (1) barentssea (2) barentstenger (2) batthyáneum (2) bayofbengal (2) bécsimagyartörténetiintézet (1) belarus (8) belgakongó (1) belgium (56) belgrádimagyarkulturálisintézet (1) benesdekrétumok (4) beringszoros (1) besszarábia (5) bethlengáboralap (3) bevándorlásihivatal (7) bhután (1) Biblia (5) bizánc (1) blacksea (19) bluestream (1) bog (1) bok (1) bolivia (3) bolyaiegyetem (2) bolyaitudományegyetem (2) book (46) bosniaandherzegovina (2) bosphorus (2) bosporus (1) bosznia (3) boszniahercegovina (20) boszporusz (1) brandenburg (1) brazil (16) brazília (14) britbirodalom (2) britishpetroleum (1) brunei (2) buch (12) budapest (1) budapestfővároslevéltára (1) budapesthistorymuseum (2) budapesticorvinusegyetem (2) budapestiközlekedésiközpont (1) budapestiműszakiésgazdaságtudományiegyetem (3) budapestitörténetimúzeum (2) budapestneutroncentre (1) budapestostroma (2) bukovina (1) bulgaria (14) bulgária (64) bulgarianacademyofsciences (1) burma (3) burundi (1) burzenland (1) byzantium (1) calvinjteológiaiakadémia (1) cambodia (2) cameroon (1) canada (37) canto (1) caribbeansea (4) caritashungarica (1) carpathianbasin (4) carpathians (1) carte (6) cartoon (1) caspiansea (6) catalonia (4) caucasus (7) centralafricanrepublic (1) centralbankofhungary (1) chevron (1) chile (15) china (112) chinoingyógyszergyár (1) chorwerke (1) címer (1) Címkék (2) ciprus (13) collègebaronjózsefeötvös (1) colombia (3) comet (5) communism (3) communist (4) constitution (1) costarica (6) crimea (2) croatia (13) csád (2) csángórádió (2) csecsenföld (2) csehország (67) csehszlovákia (37) csendesóceán (9) csónak (1) cuba (4) cyprus (9) czechia (8) czechoslovakia (1) dal (6) dalszöveg (1) dánia (21) danube (15) danubianresearchcenter (1) dardanelles (2) debreceniegyetem (5) debrecenireformátuskollégium (1) defenseadvancedresearchprojectsagency (1) délafrika (9) délamerika (18) déliáramlat (23) délkínaitenger (5) délkorea (10) délszudán (2) délvidék (50) democraticrepublicofcongo (2) demográfia (1) denmark (11) deutschland (4) dévaiszentferencalapítvány (2) djibouti (1) dobrudzsa (1) dominica (2) dráva (1) drávaszög (2) dubai (3) dubliniegyezmény (2) duna (59) dunaipolynemzetipark (2) dunamédiaszolgáltatónonprofitzrt (1) dunatelevízió (5) earth (66) earthquake (22) eastchinasea (2) eastgermany (1) easttimor (4) ebolajárvány (2) ecuador (12) ég (2) égeitenger (3) egészségügy (2) egészségügyivilágszervezet (6) egriérsekség (1) egyenlítőiguinea (1) egyesültállamok (254) egyesültarabemírségek (8) egyesültnemzetekszervezete (46) egyházikönyvtárakegyesülése (1) egyiptom (52) egypt (25) elba (1) elsővilágháború (58) emberijogokeurópaibírósága (9) ének (9) englishchannel (2) ensz (48) eötvösjózsefcollegium (5) eötvöslorándtudományegyetem (15) eötvösloránduniversity (1) equatorialguinea (1) erdély (233) erdélyimagyarközművelődésiegyesület (2) erdélyimagyarműszakitudományostársaság (1) erdélyimagyarnemzetitanács (17) erdélyimagyarnyelvmívelőtársaság (1) erdélyiművészetiközpont (2) erdélyimúzeumegyesület (17) erdélyinemzetimúzeum (1) erdélyinemzetimúzeumkézirattára (1) erdélyinemzetimúzeumlevéltára (1) erdélyireformátusegyházkerület (16) erdélyirómaikatolikusegyházmegye (2) erdélyirómaikatolikuspüspökség (1) erdélyiszépmívescéh (1) eritrea (16) estonia (12) északamerika (9) északiáramlat (9) északiáramlat2 (1) északisark (4) északitenger (3) északkorea (7) északvietnam (1) esztergomiérsekség (1) esztergomifőegyházmegyeikönyvtár (1) eszterházakulturáliskutatóésfesztiválközpont (1) észtország (16) ethiopia (6) etiópia (6) eufrátesz (1) euphrates (7) eurasia (6) eurázsa (1) eurázsia (18) europa (3) európa (310) európaibékeintézet (1) európaibetegségmegelőzésiésjárványügyiközpont (1) európaibíróság (7) európaibizottság (94) európaibiztonságiésegyüttműködésiértekezlet (4) európaibiztonságiésegyüttműködésiszervezet (23) európaifejlesztésiésújjáépítésibank (1) európaiközpontibank (2) európainemzetiségekföderatívuniója (2) európainukleáriskutatásiszervezet (1) európaiparlament (82) európaitanács (48) európaiújjáépítésiésfejlesztésibank (3) európaiunió (253) europe (137) europeanantifraudoffice (1) europeancentralbank (1) europeancommission (20) europeancouncil (7) europeancourtofjustice (3) europeangeosciencesunion (1) europeaninvestmentbank (1) europeanparliament (11) europeansciencefoundation (1) europeanspaceagency (10) europeanunion (92) europol (2) eurostat (4) evangélikusországoskönyvtár (1) eυρώπη (1) fák (2) federationofhungarians (1) fehéroroszország (17) fehértenger (1) feketetenger (47) felvidék (60) fénykép (11) fényképek (11) ferenchoppmuseumofasiaticarts (1) festmény (1) fiji (4) film (75) finland (8) finnország (27) firstworldwar (3) fiumeitengerészetiakadémia (1) főgáz (3) föld (11) földközitenger (37) földrajziintézet (1) földrengés (1) forsterközpont (2) fórumkisebbségkutatóintézet (4) france (72) franciaország (149) frontex (11) függetlenállamokközössége (3) fülöpszigetek (7) fundamentallaw (1) galícia (1) gambia (2) gangesz (1) gaza (1) gáza (2) gazprom (44) generalelectric (1) genfikonvenció (2) georgia (10) germany (99) ghána (2) ghana (2) globalizáció (39) globalization (65) globalizmus (3) góbisivatag (1) golfáram (1) google (1) görögbirodalom (1) görögkatolikusmetropólia (1) görögország (81) greatbritain (108) greece (31) grenada (1) grófklebelsbergkunómagyartörténetiintézet (1) grúzia (12) guatemala (12) guinea (3) guineabissau (1) gulfofmexico (3) győriegyházmegyeilevéltár (1) gyulafehérvárirómaikatolikusérsekség (7) gyulafehérvárirómaikatolikusteológia (1) habsburgbirodalom (7) habsburgmonarchia (2) hadtörténelmilevéltár (1) hadtörténetiintézetésmúzeum (13) hágainemzetközibíróság (1) hagyományokháza (2) haiti (2) hajó (2) hangzóanyag (8) hargitanemzetiszékelynépiegyüttes (1) havasalföld (5) híd (3) himalája (2) himalaya (6) himnusz (3) hitelminősítők (7) hold (2) hollandia (34) holyland (1) honduras (6) hongrie (8) hoppferencázsiaiművészetimúzeum (1) horvátország (73) hunbirodalom (1) hungaria (8) HungariaArchiregnum (1) hungarianacademyofsciences (3) hungarianamericancoalition (1) hungarianhumanrightsfoundation (1) hungariannationalbank (1) hungariannationalmuseum (2) hungarianradio (1) hungarianstateopera (1) hungaricanaközgyűjteményikönyvtár (1) hungary (131) hunkultúramúzeuma (1) iaea (1) iceland (7) ifla (2) IIbécsidöntés (1) IIrákócziferenckárpátaljaimagyarfőiskola (6) IIworldwar (1) imf (34) india (74) indiaióceán (4) indianocean (6) indonesia (13) indonézia (5) induló (1) influenzavirus (1) információshivatal (1) inkabirodalom (1) instituthongroisdeparis (1) interjú (1) internationalatomicenergyagency (2) internationalbankofreconstructionanddevelopment (1) internationalenergyagency (1) internationalmonetaryfund (5) internationalspacestation (10) interpol (3) iparművészetimúzeum (5) irak (82) iran (76) irán (60) iraq (90) ireland (10) írország (16) israel (53) istitutobalassi (1) italia (5) itália (5) italy (50) ithakaprogram (1) ivorycoast (3) Iworldwar (2) izland (6) izrael (75) jagellóegyetem (1) jamaica (1) japán (47) japan (44) járművek (1) jegestenger (1) jemen (8) jordan (19) jordánia (28) józsefnádorműszakiésgazdaságtudományiegyetem (1) jugoszlávia (32) julianusprogram (1) jupiter (3) kaliningrad (1) kalocsabácsifőegyházmegye (2) kalocsaifőegyházmegyeilevéltár (1) kambodzsa (4) kamerun (3) kanada (39) karasea (1) karibtenger (3) károligáspáregyetem (1) kárpátalja (94) karpatenbecken (1) kárpátmedence (75) kárpátmedenceintézet (1) kárpátok (25) kaszpitenger (5) katar (13) katolikuskaritász (2) katonaiműszakifőiskola (1) katonanóta (2) kaukázus (10) kazahsztán (12) kazakhstan (15) kelet (1) keletikárpátok (1) keletkínaitenger (6) kenya (11) képeslap (1) kgst (2) kína (112) kínaikultúramúzeuma (1) királyhágó (3) királyhágómellékireformátusegyház (5) kirgizisztán (5) kisebbségijogvédőintézet (2) kisebbségkutatóintézet (2) kitap (2) kitelepítés (1) knjiga (1) kodályinstitute (1) kodályzoltánemlékmúzeumésarchívum (1) kolozsváriegyetemikönyvtár (1) kolozsvárifőkonzulátus (2) kommunista (33) kommunizmus (26) kongóidemokratikusköztársaság (1) könyv (107) korea (4) kőrösicsomasándorprogram (1) kórus (1) kórusmű (1) kosovo (7) kossuthdíj (1) koszovó (28) kosztolányidezsőszínház (1) középafrikaiköztrásaság (3) középamerika (3) központistatisztikaihivatal (10) krím (7) krizajánosnéprajzitársaság (3) książka (2) kuba (5) külügyiéskülgazdaságiintézet (3) kurdistan (1) kurdisztán (8) kúria (7) kuvait (4) kuwait (9) kyrgyzstan (2) lamanchecsatorna (1) laos (1) latinamerica (2) latvia (9) leagueofnations (1) lebanon (27) lechnerlajostudásközpont (1) lengyelország (120) lettország (17) libanon (30) liberia (3) libéria (3) líbia (47) libri (7) libro (7) lisztferencacademyofmusic (2) lisztferenczeneművészetiegyetem (1) lithuania (13) litvánia (18) livre (7) ludovikaakadémia (2) ludwigmúzeumkortársművészetimúzeum (1) lukoil (1) luxembourg (4) luxemburg (20) lybia (29) macedónia (34) macedonia (6) madagascar (4) madžarska (1) magyarállaminépiegyüttes (1) magyarállamvasút (2) magyarenergetikaiésközműszabályozásihivatal (2) magyarfejedelemség (1) magyarföldrajzitársaság (1) magyarföldtaniésgeofizikaiintézet (3) magyarhonvédség (1) magyarírókszövetsége (1) magyarkanizsaiudvarikamaraszínház (1) magyarkirályság (28) magyarkülügyiintézet (1) magyarmáltaiszeretetszolgálat (2) magyarmérnökikamara (2) magyarművészetiakadémia (5) magyarnemzetibank (23) magyarnemzetigaléria (6) magyarnemzetilevéltár (4) magyarnemzetimúzeum (15) magyarnemzetitanács (2) magyarnemzetiüdülésialapítvány (1) magyarnóta (2) magyarokvilágszövetsége (12) magyarország (515) magyarországireformátusegyház (4) magyarországiruszintudományosintézet (1) magyarországkrakkóifőkonzulátusa (1) magyarpolitikaifoglyokszövetsége (1) magyarrendőrség (2) magyartáviratiiroda (3) magyartelevízió (1) magyartudományosakadémia (47) magyartudományosakadémiakönyvtárésinformációsközpont (2) magyarunitáriusegyház (3) magyarvillamosművekzrt (2) magyarvöröskereszt (4) mahart (1) malajzia (10) malawi (1) malaysia (8) mali (8) malta (2) málta (10) mansziget (1) map (16) máramaros (3) march (1) marcia (1) máriarádió (1) marokkó (13) maros (1) marosmegyeimúzeum (1) marosvásárhelyiművészetiegyetem (1) marosvásárhelyiorvosiésgyógyszerészetiegyetem (13) mars (4) marsch (1) másodikvilágháború (49) mauritánia (1) mauritania (1) médiatudományiintézet (4) mediterraneansea (30) mekong (1) memorandum (1) menekültügyihivatal (1) mercury (1) meteor (3) mexico (35) mexikó (10) mexikóiöböl (2) mezőgazdaság (1) michelincsillag (2) micronesia (1) middleamerica (1) migrációkutatóintézet (1) mikeskelemenprogram (1) mississippi (1) mol (16) moldova (40) moldva (9) monaco (1) mongólia (1) mongolia (1) montenegró (8) montenegro (5) moon (15) móraferencmúzeum (1) morocco (3) morvaország (4) mozambik (1) műcsarnok (2) műegyetem (1) munkácsigörögkatolikusegyházmegye (2) munkácsirómaikatolikusegyházmegye (1) munkácsymihálymúzeum (1) muravidék (3) museumofappliedarts (1) museumofhungarianagriculture (1) nabucco (4) naftogaz (1) nagybritannia (147) nagyváradirómaikatolikusegyházmegye (1) namíbia (1) nap (10) nasa (39) nationalheritageinstitute (1) nationalszéchényilibrary (2) nationaluniversityofpublicservice (1) nato (162) nauru (1) németausztria (1) németbirodalom (22) németdemokratikusköztársaság (8) németország (219) németrómaibirodalom (4) németszövetségiköztársaság (11) nemzetekszövetsége (1) nemzetgyűlés (2) nemzetiadóésvámhivatal (1) nemzetiaudiovizuálisarchivum (1) nemzeticsaládésszociálpolitikaiintézet (1) nemzetiélelmiszerláncbiztonságihivatal (1) nemzetifenntarthatófejlődésstratégia (1) nemzetikisebbségkutatóintézet (5) nemzetiközszolgálatiegyetem (7) nemzetikulturálisalap (6) nemzetikutatásifejlesztésiésinnovációshivatal (1) nemzetiörökségintézete (2) nemzetiszínház (3) nemzetköziatomenergiaügynökség (7) nemzetközibíróság (1) nemzetközibüntetőbíróság (2) nemzetközimigrációsszervezet (3) nemzetköziűrállomás (1) nemzetközivalutaalap (24) nemzetközivöröskereszt (1) nemzetpolitikaikutatóintézet (1) nemzetstratégiaikutatóintézet (5) nepal (2) népdal (1) néprajzimúzeum (3) népszövetség (2) néptánc (1) newcaledonia (1) newzealand (12) nicaragua (11) niger (8) nigéria (14) nigeria (16) nobeldíj (6) nordstream2 (1) northamerica (7) northamericanfreetradeagreement (4) northcorea (1) northkorea (34) norvégia (22) norway (20) norwegiansea (1) norwey (1) nyugat (1) nyugatnémetország (1) nyugatrómaibirodalom (1) nyugatszahara (2) óceánia (1) oecd (1) ökumenikussegélyszervezet (1) olaszország (105) olimpia (5) oman (3) opalvezeték (1) opec (7) operaház (2) organizationforsecurityandcooperationineurope (1) örményország (9) oroszbirodalom (5) oroszország (224) országgyűlés (61) országgyűlésikönyvtár (4) országház (7) országoskatasztrófavédelmifőigazgatóság (2) országoslevéltár (3) országosmagyargyűjteményegyetem (1) országosmeteorológiaiszolgálat (3) országosszéchényikönyvtár (23) országosszínháztörténetimúzeumésintézet (2) őrvidék (5) österreich (2) ősz (10) oszmánbirodalom (19) osztrákmagyarmonarchia (23) ottomanempire (7) oυγγαρία (1) pacificocean (22) pakistan (23) pakisztán (33) paks (1) palestine (14) palesztina (9) pallaszathénéközgondolkodásiprogram (1) panama (4) panamacsatorna (1) pannonhalmifőapátság (1) pannonia (2) pápaiállam (1) papuanewguinea (6) paraguay (2) parlament (8) parliament (4) partium (47) partiumiésbánságiműemlékvédőésemlékhelytársaság (1) partiumikeresztényegyetem (4) pázmánypétercatholicuniversity (1) pázmánypéterkatolikusegyetem (9) pécsitudományegyetem (1) penclub (3) persia (1) persiangulf (12) peru (10) perzsabirodalom (1) perzsaöböl (10) perzsia (1) petőfiirodalmimúzeum (3) philippines (16) philippinesea (4) photo (16) photos (13) pianomusic (1) piemont (1) pireneusok (1) pluto (1) poland (41) polishamericancongress (1) polonia (1) poroszország (2) portugal (5) portugália (16) puertorico (1) qatar (12) redsea (4) reformátussegélyszervezet (1) regát (1) regionálisnyelvekeurópaichartája (5) rendszerváltástörténetétkutatóintézet (1) restitution (1) robot (2) rodézia (1) rómaibirodalom (10) rómaicsászárság (1) romanempire (1) románia (227) romania (30) romániaievangélikuslutheránusegyház (1) romántudományosakadémia (1) rosatom (3) rosneft (5) roszatom (2) rosznyeft (4) rovar (1) russia (148) russianfederalspaceagency (1) ruténia (1) rwanda (1) SacraCorona (1) sahara (9) salamonszigetek (1) salvador (8) samoa (2) sapientiaerdélyimagyartudományegyetem (8) sarkvidék (1) saturn (3) saudiarabia (50) scandinavia (3) schengenagreement (10) schengeniövezet (36) schengenzone (1) scotland (7) seaofjapan (2) seaofokhotsk (1) secondworldwar (4) semmelweisegyetem (1) senegal (2) serbia (20) seychelleszigetek (1) shell (1) siebenbürgen (6) sierraleone (6) sinaibirodalom (1) singapore (4) skandinávia (1) skócia (15) slovakia (16) slovenia (8) slovenija (1) solemne (1) solomonislands (1) somalia (13) southafrica (14) southamerica (13) southchinasea (15) southkorea (13) southstream (1) southvietnam (1) sovietunion (26) space (77) spain (24) spanyolország (51) srilanka (1) Stephanskrone (1) straitofbosphorus (1) straitofhormuz (1) stratégiakutatóintézet (1) stratfor (1) sudan (5) suezcanal (3) sumer (1) sun (30) supernova (1) svájc (44) svédország (37) sweden (23) switzerland (10) syria (120) szabadeuróparádió (4) szabadkainépszínházmagyartársulata (1) szahara (4) szászföld (1) szatmárirómaikatolikusegyházmegye (1) szatmárirómaikatolikuspüspökség (1) szaúdarábia (38) szaudarábia (2) szegeditudományegyetem (8) székelyföld (77) székelyhadosztály (2) székelynemzetimúzeum (4) szellemitulajdonnemzetihivatala (1) szemerebertalanmagyarrendvédelemtörténetitudományostársaság (1) szentföld (1) szentistvánegyetem (1) SzentKorona (23) szépművészetimúzeum (6) szerbhorvátszlovénkirályság (1) szerbia (108) szibéria (1) szicíliaikirályság (1) szingapúr (8) szíria (127) szlovákia (101) szlovénia (34) szolyvaiemlékpark (1) szomália (10) szövetségesellenőrzőbizottság (1) szovjetunió (105) szudán (13) szuezicsatorna (3) tádzsikisztán (4) taiwan (4) tajikistan (3) tajvan (7) tajvaniszoros (1) ted (1) telekilászlóalapítvány (1) térkép (13) thaiföld (2) thailand (4) thecentralbankofhungary (1) thefederalreserve (1) thenetherlands (13) tibet (2) tigáz (1) tigris (2) tisza (12) tiszántúlireformátusegyházkerület (2) togo (1) tonga (4) törökáramlat (3) törökország (123) transatlantictradeandinvestmentpartnership (8) transilvania (4) transpacificpartnership (4) transsilvania (1) transsylvania (1) transvaal (1) transylvania (10) transylvanianreformedchurchdistrict (1) transylvanie (1) transzatlantiszabadkereskedelmimegállapodás (1) transznyeft (2) trianon (2) trinidadandtobago (3) tunézia (11) tunisia (11) turkey (73) türkiye (1) turkmenistan (2) türkmenisztán (3) Türkmenisztán (1) uganda (2) újzéland (8) ukraine (63) ukrajna (158) ukrtranszgaz (1) unesco (14) ungarn (2) ungheria (3) unitedarabemirates (9) unitednations (42) unitedstates (188) universityofarizona (1) űr (8) urál (5) uruguay (1) usa (55) üzbegisztán (3) Üzbegisztán (1) uzbekistan (2) vanuatu (1) városkép (1) varsóimagyarkulturálisintézet (1) varsóiszerződés (4) vatican (16) vatikán (21) velenceiköztársaság (2) venezuela (14) venus (2) veritastörténetkutatóintézet (1) vers (14) vidéo (4) video (119) vietnam (13) vietnám (1) világbank (9) vinagora (1) virág (8) visegradcountries (4) visegrádialap (1) visegrádiországok (41) víz (3) vízuminformációsrendszer (1) volcanoes (17) volga (2) vöröskereszt (4) vöröstenger (2) vulkán (1) warsawpact (1) węgrzech (1) westafrica (1) westernsahara (1) worldbank (1) worldhealthorganizaton (16) worldmeteorologicalorganization (1) worldtradeorganization (1) worldwarI (4) worldwarII (12) yellowsea (1) yemen (19) yugoslavia (5) yukos (1) zene (4) zeneakadémia (4) zenemű (3) zeneszám (1) zimbabwe (1) zongorajáték (1) βιβλίο (1) книга (1) книгата (1) унгария (1) Címkefelhő

2013. IV. 1 -10. Magyarország, Délvidék, Erdély, Great Britain, Oroszország, Románia, Ukrajna, Európai Unió, globalizáció

2013.04.01. 23:08 Eleve

.

Egyik 19 

.

Magyarországról

2013. IV. 4.     Állampolgársági esküt több mint háromszáznegyven ezren tettek eddig.
    Több mint négyszázhuszonkét ezer állampolgársági kérelem érkezett 2011 januárja óta, ebből több mint kétszázháromezret Magyarországon nyújtottak be. Romániából száznegyvenkilencezer négyszáznegyvenkilenc, Szerbiából negyvenhatezer négyszáz, Ukrajnából tízezer négyszázharminchét, Szlovákiából százhatvanegy, Nagy-Britanniából ezerhétszázhetvenkilenc kérelmet adtak be. Izraelből ezerhatvan, Németországból ezernégyszázhetvenkét kérelmet regisztráltak.
    Az állampolgárság szerinti bontásból az látszik, hogy kétszáznyolcvanháromezer nyolcszázhatvanhat román, ezerkétszáznyolcvannégy orosz, hetvenhatezer hatszázötvenkét szerb, ötven ezer hatszázötvennyolc ukrán, ezerötszáztizenöt szlovák állampolgár nyújtott be kérelmet. Kanadai állampolgároktól hétszáznyolcvanhét, amerikaiaktól ezertizenhárom honosítási kérelem érkezett.
    A magyar állampolgárságot 2011. január 3-a óta lehet kérelmezni az egyszerűsített honosítási eljárás segítségével, amelyet az Országgyűlés 2010. május 26-án hozott döntése tett lehetővé. A törvény értelmében magyar állampolgárságot azok az emberek vagy leszármazottaik kérhetnek, akik 1920 előtt vagy 1938 és 1945 között magyar állampolgárok voltak, beszélnek magyarul, és esetükben nincs valamilyen kizáró közbiztonsági vagy nemzetbiztonsági ok. A törvény a határon túli magyaroknak nem szabja az állampolgárság megszerzésének feltételéül a bejelentett magyarországi lakóhelyet, a magyarországi lakhatás és megélhetés igazolását és az alkotmányos alapismeretek vizsgát. (Forrás: MTI)     Országonkénti bontásban megtalálható a beadott kérelmek száma és a kérelmezők állampolgársága az egyszerűsített honosítási eljárás honlapon: http://tinyurl.com/cubuuxu

2013. IV. 4.     Hogy egyszerűbb legyen az esetleges konzuli segítségnyújtás
   
Magyar állampolgárok utazás előtt a  Külügyminisztérium Konzuli Szolgálatának honlapján tájékozódhatnak, konzuli védelem érdekében bejelenthetik külföldi tartózkodásukat. (Forrás: Konzuli Szolgálat): http://tinyurl.com/bst4s4f

2013. IV. 4.     Gulyás, országgyűlési képviselő nyílt levelet írt Scheppele- nek, a Princeton-i Egyetem jogászprofesszorának
    "Meglepett, hogy miután a szocialista-liberális kormány alatt részben az Alkotmány-előkészítő Bizottság tanácsadójaként négy évet töltött Magyarországon és elmerült a magyar politika szövevényes részleteiben, mégis ordító hibák csúsznak a magyarországi alkotmányos változásokról szóló írásaiba" - írja.
    Gulyás szerint nem igaz, hogy az Alaptörvényt  'titokban írták', hiszen kidolgozásának folyamata nyilvános volt, ezt bizonyítja a tervezethez érkezett közel kétszáz írásos beadvány, a témában lefolytatott nemzeti konzultáció, valamint a többi parlamenti pártnak biztosított lehetőség saját javaslat benyújtására. "Sajnos az ellenzéki pártok úgy döntöttek, hogy politikai okból kivonulnak a Bizottság munkájából, valószínűleg abban bízva, hogy ez az egész folyamat legitimitását aláássa majd. Más szóval megtagadták, hogy hozzájáruljanak a nemzet első demokratikusan elfogadott alkotmányához. Rendkívül tisztességtelennek tartom a Fidesz hibáztatását az ellenzék viselkedéséért" - írja. "Tudom: Magyarország újonnan elfogadott Alaptörvénye nem felel meg az ízlésének. Ennek okai részben lehetnek szakmaiak, de én úgy látom, többnyire személyesek és politikaiak" - állapítja meg.
    Szerinte nem igaz, hogy 'a módosított új Alaptörvény  szerint egyetlen intézménynek sincs joga az egypárti kormány számos fontos jogkörének ellensúlyozására', ahogyan az sem, hogy egypárti kormány irányítja Magyarországot. A fideszes képviselő bírálja a professzor azon kijelentését is, amelyik szerint az Alaptörvény negyedik módosítása 'konkrétan visszaállítja szinte az összes olyan, a Fidesz-kormány által hozott, vitatott, új törvényt, amit az Alkotmánybíróság (AB) elkaszált'. Hangsúlyozza: az AB majdnem minden komolyabb döntése, amelyre Scheppele hivatkozik -egyházügyi törvény, átmeneti rendelkezések, közterületek használata - kifejezetten felhatalmazta a Parlamentet, hozzon törvényeket avégett, hogy az általa megadott irányelveket követve tisztázza a jogi helyzetet és töltse be a megsemmisített rendelkezések nyomán keletkezett joghézagot.  "Az a tény, hogy a Parlament úgy döntött, hogy ezen fontos szociális kérdések alapelveit az Alaptörvénybe emeli, csupán elvi döntés kérdése. Ugyanolyan elvi döntés ez, mint az, hogy a kalifornia-iak a gépjárművek forgalmi adóját, az arizona-iak az állami Bányafelügyeleti Hivatal viselését, az alaszka-iak a halászati és a hajózási jogokat, a georgia-iak a lottó és a bingó szerencsejátékot, a florida-iak a vemhes sertések kegyetlen és embertelen tartását állami alkotmányaikban szabályozzák" - írja Gulyás.
    Szerinte a professzor asszony "azon folyamatos erőfeszítései", hogy Magyarországot egy zsarnoki "Frankensteinként" fesse le, azt a gyanút keltik, hogy tudományos értekezéseit személyes, politikai vagy más megfontolások hatják át. A tények elferdítésén alapuló, Magyarország elleni kampánya, valamint a megalapozatlan vélemények ismételgetése nem fognak minket elriasztani attól, hogy azt tegyük, ami szerintünk jó Magyarországnak és a magyar embereknek, akik nekünk a cselekvésre felhatalmazást adtak" - zárja levelét Gulyás. (Forrás: MTI)

2013. IV. 4.     A jegybank új növekedési hitelprogramot indít
    A növekedés támogatására és a hitelezés bővítésére három intézkedésből álló növekedési hitelprogram indításáról döntött a jegybank monetáris tanácsa - jelentette be Matolcsy jegybankelnök. Döntően a mikro-, kis- és középvállalkozásoknak olcsó hitelforrást, kétszázötven milliárd forintos refinanszírozási hitelkeretet nyújt fejlesztési és forgóeszközcélokra, illetve uniós programok saját erejére a jegybank a kereskedelmi bankokon keresztül. A jegybank nullaszázalékos kamattal biztosítja a forrást a kereskedelmi bankoknak, azok pedig maximum plusz két százalékos kamatot számíthatnak fel, amit esetleg 0,5 százalékos garanciadíj növelhet.
    Ugyancsak kétszázötven milliárdos keretből a kis-és közepes vállalkozásoknak devizahitel-kiváltó lehetőséget biztosítanak aktuális árfolyamon. Ezáltal a kis-és közepes vállalkozások devizahitel-állományának harminc százaléka váltható át forintra. A kéthetes Magyar Nemzeti Bank kötvény-állományt négyezerötszáz milliárd forintról háromezerhatszáz milliárdra csökkentik a deviza-tartalékokból biztosított devizacserével, amely három milliárd euro-val csökkenti a devizatartalékot. (MTI)

2013. IV. 8.     Ismét elfogadta a Parlament a választási eljárási törvényt
   
A kormánypárti szavazatokkal módosított jogszabály alapján megszűnik a kampánycsend, a magyarországi lakcímmel rendelkezők pedig előzetes feliratkozás nélkül vehetnek részt a választásokon.
    A Parlament módosításokkal ismét elfogadta a választási eljárási törvényt, amelyiknek több pontját - Áder államfő beadványa nyomán - 2013. januárjában Alaptörvény-ellenesnek nyilvánította az Alkotmánybíróság (AB). A módosított törvény alapján a magyarországi lakcímmel rendelkezők előzetes feliratkozás nélkül vehetnek részt a választásokon, míg a külföldön élő magyar állampolgárok levélben, az internetes ügyfélkapun vagy a választások hivatalos weboldalán kérhetik felvételüket a névjegyzékbe a Nemzeti Választási Irodánál. Regisztrálniuk kell azoknak is, akik nemzetiségi listákra kívánnak szavazni, illetve akik segítséget kérnek a szavazáshoz. A magyarországi lakcímmel nem rendelkezők augusztus 1-jétől kérhetik felvételüket a névjegyzékbe, a többiek november 1-jétől. A Parlament döntésével megszűnik a kampánycsend és a közvélemény-kutatási adatok közzétételének tilalma a voksolás napján, illetve az azt megelőző napokban. A korábbi tervekkel ellentétben pedig mozikban is lehet majd politikai hirdetéseket vetíteni.
    Az AB 2013. január elején ítélte Alaptörvény-ellenesnek a 2012. novemberében elfogadott választási eljárási törvény több rendelkezését, így azt, hogy a választójog gyakorlását minden választónál előzetes feliratkozáshoz kötötték. A jogszabály nem lépett hatályba, mivel arról Áder köztársasági elnök előzetes normakontrollt kért. Az AB mindazonáltal megállapította, hogy bizonyos választói csoportoknál - a magyarországi lakóhellyel nem rendelkező magyar állampolgároknál, a nemzetiségieknél, valamint azoknál, akik segítségre szorulnak a szavazáskor - a regisztráció a választójog gyakorlását segíti elő, ezért esetükben indokolt a feliratkozás bevezetése.
    Az AB azt is kimondta: a véleménynyilvánítás és a sajtó szabadságának súlyosan aránytalan korlátozása, hogy a törvény a kampányidőszakban kizárólag a közszolgálati médiában engedi meg politikai reklámok közzétételét. Azóta viszont a kormánytöbbség módosította az Alaptörvényt: az országgyűlési és az Európai Parlamenti választást megelőző kampányidőszakban a listát állító pártok reklámjait csak a közmédia teheti közzé, ingyen, a jelölőszervezeteknek azonos feltételeket biztosítva. A reklámozásra szánt műsoridőt a Nemzeti Választási Bizottság fogja beosztani. Ez a korlátozás viszont nem érvényes a többi jelöltre, illetve a listát nem állító pártokra, amelyek így az erről szóló módosító javaslat indoklása szerint szabadon dönthetnek arról, hol kívánnak reklámozni. Az alkotmány értelmében politikai reklám azonban csak ellenérték nélkül közölhető.
    A fideszes Gulyás a záróvitában azzal érvelt: nem életszerű, hogy a kereskedelmi televíziók, rádiók ingyen közöljék a listát nem állító pártok és a független jelöltek hirdetéseit, így megalapozatlanok a különbségtételt bíráló ellenzéki vélemények.
    Az elfogadott törvény alapján az országos listát állító pártok a kampányban együttesen tízórányi hirdetést tehetnek közzé. Ám a kormányoldal azzal számol, hogy a 2014. tavaszi parlamenti választást egy időben tartják majd az Európai Parlamenti választással, ez pedig összesen további ötórányi hirdetés közlését teszi lehetővé a pártoknak. A nyomtatott sajtóban és az internetes újságokban, hírportálokon továbbra is korlátozás nélkül hirdethetnek a politikai erők. A Parlament - az Alkotmányügyi Bizottság zárószavazás előtti javaslatának elfogadásával - törölte a törvényjavaslatból azt a rendelkezést, hogy a szavazást megelőző negyvennyolc órában nem lehet politikai reklámot közzétenni, valamint megszüntette a közvélemény-kutatási eredmények nyilvánosságra hozásának moratóriumát is, amelyik a választást megelőző hat napra szólt volna.
    A szavazóköröket április 30. helyett július 31-ig kell kialakítani. Az eljárási törvény arról is rendelkezik: a választásra jogosultak megtilthatják, hogy személyes adataikat kiadják a pártoknak.
    A jogszabályt a Parlament kormánypárti szavazatokkal fogadta el, a Jobbik-frakció tartózkodott, a szocialista képviselők pedig már korábban kivonultak az ülésteremből. (Forrás: MTI)

2013. IV. 10.     "Magyarország hálával tartozik Mark Palmernek"
    Palmer-nek, az Egyesült Államok egykori budapesti nagykövetének élete összefonódott a magyar nemzet történetével, és Magyarország hálával tartozik neki bátorságáért és előrelátásáért - fogalmazott Orbán Viktor miniszterelnök a 2013. januárjában elhunyt diplomata özvegyének írt levelében, amelyet Szapáry, washingtoni magyar nagykövet olvasott fel a Palmer tiszteletére rendezett emlékünnepségen az amerikai fővárosban.
    Palmer a magyarországi rendszerváltás idején, 1986 és 1990 között volt budapesti nagykövet, és személyesen is részt vett rendszerellenes demonstrációkban. 2009-ben a Magyar Köztársasági Érdemrend Középkeresztje kitüntetésben részesült. A demokrácia elősegítésére irányuló erőfeszítéseiért több kormány és emberi jogi szervezet is kitüntette. A miniszterelnök idézte Palmer azon kijelentését, amelyiket 1989-ben mondott a 'Time' magazinnak adott egyik interjújában: "Európa II. világháború utáni kettéosztása óta a Nyugatnak most van a legnagyobb lehetősége a térség befolyásolására". "Mark a megfelelő ember volt a megfelelő helyen és időben" - szögezte le Orbán Viktor. Az egykori nagykövetnek óriási szerepe volt abban, hogy George H.W. Bush, első amerikai elnökként, 1989 júliusában Budapestre látogatott, és az a látogatás volt budapesti diplomáciai szolgálatának fénypontja. A kormányfő felidézte: Palmer akkor lehetőséget teremtett arra, hogy ő mint a Fidesz képviselője találkozzon Bush elnökkel és beszélgessen vele a magyarok szabadságért, önrendelkezésért és demokráciáért folytatott küzdelméről. "Mi, az akkori magyarországi antikommunista ellenzék tagjai úgy emlékezünk rá, mint rendíthetetlen barátra, aki mellénk állt a nehéz időkben. Szembenézett mind a kommunista hatalommal, mind azzal a sok emberrel Nyugaton, aki nem osztotta az ő elképzelését a vasfüggöny nélküli Európáról, aki óvatosabb módon a status quo-t részesítette előnyben. Ma már tudjuk, hogy Marknak igaza volt, és mi itt Magyarországon hálásak vagyunk bátorságáért és előrelátásáért" - írta Orbán Viktor. A közelgő budapesti nagykövetváltásra utalva hozzátette: "Reméljük, hogy a gondviselés hozzájárul az amerikai és a magyar nép barátságának megerősítéséhez, és az amerikai nemzetnek egy hasonlóan nagy fiát küldi hozzánk." (Forrás: Kormányportál)

Utódállami területekről

Délvidéken

2013. IV. 7.     Az újvidéki Parlament az autonóm tartomány alkotmányos és törvényes jogainak védelméről szóló nyilatkozatot fogad el április 10-én - jelentette a belgrád-i média.
     Pajtic, tartományi kormányfő, újvidéki politikus, aki a köztársasági szinten ellenzékben lévő Demokrata Párt egyik vezetője, egyebek mellett azt sérelmezi, hogy Belgrád figyelmen kívül hagyva az Alkotmányt, csökkentette azt a keretet, amelyik alapján meghatározzák a tartomány költségvetésének  sarokszámait. Azt is rosszallja, hogy a szerb kormány, mellőzve a konzultációt a tartományi szervekkel, az Alkotmányt sértve teszi rá a kezét a tartomány vagyonára, és indoklás nélkül tömegével nevez ki pártkádereket a legjelentősebb tartományi állami intézmények élére.
     Belgrádban elítélő nyilatkozatok hangzottak el a bejelentés után, a kezdeményezés szemlátomást tovább feszíti az ellentéteket a köztársasági és a tartományi hatalom között. Pajtic kezdeményezését szinte azonnal élesen elítélte a köztársasági szinten kormányon lévő Szerb Haladó Párt. Mirovic, alelnök arra szólította fel a szerbiai pártokat és a tartomány polgárait, hogy adjanak határozott választ a beharangozott nyilatkozatra, demonstrálva az állam egységét. (Forrás: MTI)

Erdélyben

2013. IV. 5.     Agrártagozat létrehozásáról döntött április 4-i, kolozsvári közgyűlésén a "Kárpátia" Magyar-Román Kereskedelmi és Iparkamara.
    Romániában nem ritka, hogy az iparkamarák az agráriumot is képviselik. Ezért is gondolták, hogy fölösleges lenne egy önálló agrárkamarai struktúrát kiépíteni. A kolozsvári magyar-román iparkamara agrártagozatának az a célja, hogy a román és a magyar agrárium szereplői között intenzívebb kapcsolat épüljön ki, továbbá a magyar élelmiszeriparban felhalmozódott tudás átadása is. A létrehozatal kezdeményezője Radetzky, a Kárpát Üzleti Hálózat vezérigazgatói tisztségét és a Wekerle-terv miniszteri biztosi tisztségét is betöltő gazdasági szakember. Csigi, a "Kárpátia" ügyvezetője elmondta: az agrártagozat április 26-án tartandó kolozsvári konferencián mutatkozik be, amelyiknek a témája "A közös agrárpolitika kilátásai a 2014-2020-as uniós költségvetés időszakában". Tóth, a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) társadalmi kapcsolatokért és határon túli magyarsággal kialakítandó vidékfejlesztési együttműködésért felelős helyettes államtitkára vezeti a továbbiakban a "Kárpátia" Magyar-Román Kereskedelmi és Iparkamara agrártagozatát. Úgy vélekedett: európai pozícióik megerősítésére, a további fejlődéshez és a hatékony érdekvédelem biztosításához már kamarai eszközök szükségesek, például a képzés, a szaktanácsadás, az információátadás. Hozzátette: hosszabb távú célként megfogalmazott Kárpát-medencei Gazdasági Tér kialakításához elengedhetetlen, hogy egy nemzetpolitikai szempontból is jelentőséggel bíró gazdasági hálózat segítse a határon túli magyar gazdálkodókat és családjaikat a szülőföldjükön való boldogulásban. Kiemelte: a kormány által 2012. márciusában elfogadott "Nemzeti Vidékstratégia" egyik kiemelt programpontja a Kárpát-medencei, határon túli magyarsággal való vidékfejlesztési együttműködés kialakítása. Ennek három legfontosabb területe a gazdaságfejlesztés, a környezetügy és a szakmai kapcsolattartás. A VM arra is törekszik, hogy közvetítő, koordinatív szerepet lásson el a különböző országok magyar nemzetiségű ágazati szereplői között, és elősegítse szakmai fejlődésüket, önszerveződésüket, eredményes piaci fellépésüket. (Forrás: MTI)

2013. IV. 9.     "Azt várjuk a román kormánytól, hogy tartsa tiszteletben nemzetközi kötelezettségvállalásait és a közigazgatási reformot a helyi közösségek akaratára építse: helyi népszavazáson dőljön el az, hogy egy helyi közösség milyen régióhoz fog tartozni" - mondta Izsák, a Székely Nemzeti Tanács elnöke.    Az akció meghirdetése, 2013. március 21-e óta csaknem negyven ezer személy támogatta - papír alapú és internetes - aláírásával azt, a Székelyföldnek autonómiát követelő, a román kormánynak címzett beadványt, amelyiket a március 10-i "Székely Szabadság Napja" elnevezésű marosvásárhelyi demonstráció résztvevői közfelkiáltással fogadtak el. Az aláírásokat elküldték a román kormánynak. (Forrás: MTI).

 Europe     Európa

Great Britain

3  April 2013     'Viktor Orbán's chief foes in the EU are all from the left  / Tibor Fischer
     What on earth is this ignorant nonsense being spread about Hungary? A message for western Europe's hysterical media - Hungary knows what a dictator looks like, and Viktor Orbán is not one
What, I wonder, would be the reaction if a Hungarian who had no English, who had never visited the country, were to write an editorial savaging the United Kingdom for not being a real democracy as it has no proper constitution, decrying that the head of state is the result of a coitus, not an election, and the little freedom of speech left is being destroyed by David Cameron through a royal charter (a royal charter, not even the fig leaf of a law, I mean how fascistic and anachronistic can you get?)
This editorial would probably go viral to universal hilarity. Yet it is precisely this level of ignorant nonsense and condescension that has been directed at Hungary over the past year. The word hysteria is much abused, but I can't come up with a more apt term to describe most of the media coverage regarding Hungary, particularly in Germany and France.
The focus of this turbulence is the current prime minister, Viktor Orbán. He won the last election with a landslide almost impossible in a democracy. The left (in Hungary the left really isn't the left, but the former communists who were as Marxist as Al Capone) were completely broken and so they have gone abroad to create an utterly distorted picture of the country.
There's been a lot of noise about antisemitism and anti-Roma sentiment in Hungary. Yes, there's prejudice and poverty in Hungary as there is in every country. It's funny how no one outside of Hungary was concerned about these matters three years ago, when the former communists were in power, and there was just as many hook-nosed caricatures knocking about and Roma being stabbed.
Orbán, on the other hand, introduced a Holocaust memorial day, compulsory Holocaust education in schools and made Holocaust denial illegal (something I disagree with as I have this romantic attachment to freedom of speech). His party, Fidesz, has three Roma MPs, which is three more than the former communists had, and Lívia Járóka, the first Roma woman to serve as an MEP.
The attacks aren't about principles, but politics. Orbán's chief foes in the EU are all from the left (if Daniel Cohn-Bendit and some Belgians are against you, surely you're doing something right) which is ironic as one of the measures the left have been clamouring for in these times of austerity, a Robin Hood tax, is exactly what Orbán did, fleecing big business.
Changes to the constitution have provoked a furore. Are they good changes? Ask two constitutional lawyers in a room a question, you'll get three different opinions. Hungary has a system of parliamentary sovereignty, just like ours here in Britain, and if citizens don't like the changes, well, they can vote for the opposition and change things back.
Some in the Hungarian opposition have behaved shamefully. They have promoted a grotesque image of Hungary abroad. The writer György Konrád, one of the founders of the Free Democrats (SZDSZ), the party that was definitively wiped out in the last election, has thrown his toys out of the pram by talking of the end of democracy, when all he means is the end of his friends enjoying the excellent patisseries from the Hungarian parliament's buffet.
If there's one person who's earned the title of democrat it's Orbán.
Just as democracy doesn't guarantee justice, happiness, peace or affluence, having a democrat in charge doesn't guarantee efficiency or good sense (even Orbán's supporters are bewildered by some of his actions and appointments). Orbán felt he wasn't dynamic enough in his first term in office in 1998, and his desire to smash the remnants of the communist system is now perhaps too precipitous. But he was voted into office and has the right to get things wrong.
My friends and relatives in Budapest (many of whom can't stand Orbán) are appalled by these smears and anti-Hungarian fury. Orbán's enemies are doing him a favour, I suspect. By pushing a line that is so absurdly removed from reality they will convince voters who might not have given Orbán a second chance (because economically things aren't so great) to do so. A year or so down the road -- when there aren't Jews hanging from
lampposts or packs of journalists in dungeons -- some on the left might feel a little awkward.
Most Hungarians know what it was to live in a dictatorship, some are old enough to have known both fascism and communism. No one wants to go back to that. No one. To suggest that some contentious or poorly considered
legislation is the death of democracy is simply ridiculous and an insult to the nation.' (Source: 'The Guardian'): http://tinyurl.com/cvawq35

April 1, 2013     A group of leading scientists has urged President Obama's advisers to investigate the ethical issues raised by a decision to create a highly infectious strain of bird-flu virus that could be transmitted easily between people.
    Among the seventeen signatories of the letter are Professor Lord May, a former chief scientist to the Prime Minister and an expert on disease transmission, Professor Lipsitch, a communicable disease expert at Harvard University, and Sir Roberts, who won the 1993 Nobel Prize in Physiology or Medicine for his pioneering work in genetics.
    Two teams of flu researchers - led by Fouchier, of the Erasmus Medical Centre in Rotterdam and Kawaoka, of the University of Wisconsin-Madison -- announced in 2011 that they had succeeded in mutating the H5N1 avian virus so that it could in theory be transmitted through the air between people. They stopped the research last year as part of a wider voluntary moratorium following public outrage over the work. But they announced an end to the moratorium earlier this year, and even an expansion into new areas involving other viruses and diseases... (Source: 'The Independent'): http://tinyurl.com/d8vvqnj

Oroszország

2013. IV. 1.     Az Észak-atlanti Szövetség (NATO) közös rakétavédelmet tervez Moszkvával
     A NATO arra számít, hogy a következő hónapokban intenzív párbeszéd kezdődik Moszkvával az európai rakétavédelemről, és egy közös rendszer kiépítése - jelentette ki Vershbow, NATO-főtitkárhelyettes a 'Kommerszant' című orosz napilap internetes változatán megjelent interjúban.
     Szerinte az együttműködést Washington terveinek megváltozása teszi lehetővé. Hagel, amerikai védelmi miniszter 2013 márciusának közepén közölte, hogy az Egyesült Államok elhalasztja az európai rakétavédelmi rendszer megvalósításának végső szakaszára tervbe vett, korszerűsített 'SM3'-as elfogórakéták telepítését.
     Vershbow a 'Kommerszant'-nak azt mondta, hogy Brüsszelben a két különálló rendszer - a NATO- és az orosz rakétavédelem, valamint azok parancsnokságai - magas szintű integrációjára gondolnak; az Atlanti Szövetség felel területének védelméért, Oroszország pedig a sajátjáért - közölte. Hozzátette: Brüsszelben két központ felállítását javasolják. Ezek a nap 24 órájában kapcsolatban lennének egymással: információkat cserélhetnének, beleértve a felderítési értesüléseket és a tervezést, valamint a műveletek irányítását is együtt végezhetnék.
     Jeszin, az orosz hadászati rakétaerők volt parancsnoka kétkedését fejezte ki a Vershbow-nyilatkozatra reagálva. Kijelentette, hogy sohasem jöhet létre a NATO és az orosz rakétavédelmi rendszerek - Vershbow által magas szintű integrációnak nevezett - együttműködése. Moszkva legfeljebb egy - a rakétatámadások megelőzése érdekében a felderítési információk cseréjét lehetővé tévő - rendszert alakíthat ki az Atlanti Szövetséggel.
     A NATO főtitkárhelyettese a 'Kommerszant'-nak megerősítette, hogy az amerikai fél úgy döntött, elhalasztják az európai rendszer döntő, negyedik szakaszának kiépítését. Kifejtette: azt remélik, hogy a szóban forgó amerikai döntés megnyitja az utat az atomfegyverek további csökkentéről folyó tárgyalások előtt, és általában javulnak a NATO és Oroszország kapcsolatai. A második és harmadik szakaszt azonban megvalósítják, ahogy azt eddig is tervezték: előbbit Romániában, utóbbit Lengyelországban. Szerinte Romániában a legkorszerűbb 'SM3'-as rakéták is megjelenhetnek, melyek kis- és közepes hatótávolságú rakéták elfogására alkalmasak. Orosz interkontinentális ballisztikus rakéták semlegesítésére képes NATO-fegyverzet nem lesz Európában - tette hozzá. (Forrás: MTI)

2013. IV. 1.     Románia Moldáviára igényt tartva kiprovokálta, hogy fellázadjanak a Romániában élő magyarok - vélekedett Jazkova, a 'Nyezaviszimaja Gazeta' című orosz független napilap elemzője, kommentárszerző. Rámutat: hidegháború befejeződését, a Szovjetunió széthullását és a szocialista tömbön belüli fegyelem megszűnését követően Kelet-Európában számos gócpont, Koszovótól a Hegyi-Karabahig egy sor etnikumi és területi konfliktus jelent meg. Az egyik konfliktus a Moldovai Köztársaság területén alakult ki, amelyiket a Dnyeszter jobb és bal partján az 1990-es években felerősödött moldáviai nacionalista mozgalmak  provokáltak ki. Ezek egy része a Romániával való egyesülésért lépett fel. A konfliktus új lendületet vett 2006 júliusát követően, amikor Basescu, román államfő nyíltan beszélt a Moldovai Köztársaság és Románia egyesüléséről. A cikkíró szerint egy ilyen szintű román vezető szájából minimum átgondolatlan volt a kijelentés, tekintettel arra, hogy Romániában körülbelül kétmillió magyar él. 2013 február elején súlyosbodott a helyzet, amikor a Bukarest által kinevezett elöljáró azt követelte, hogy távolítsák el a helyhatóság épületéről a székely zászlót - tette hozzá.
    A cikk szerint a romániai magyarság vezetői - minthogy kötik őket az Európai Unió és NATO keretében vállalt kötelezettségek - nem lépnek túl a Hargita, Kovászna és Maros megye számára követelt autonómián. Azonban Bukarest várhatóan elutasítja a romániai magyarság nemzetiségi jogainak bővítését, és ez csak erősíteni fogja az ellenállást. Jazkova kiemelte: 1990 után Magyarország hivatalosan nem jelentett be területi igényt sem Romániával, sem más országgal kapcsolatosan, és honfitársai autonómia-követeléseinek támogatásáig ment el.  Az országos orosz lap cikkírója nem zárja ki, hogy az elmúlt hetek eseményei megismétlődnek, legalábbis addig, amíg a Székelyföldön élő magyar lakosságnak nem biztosítják a helyi önkormányzat megteremtését és anyanyelvük hivatalos használatát. (Forrás: MTI)

2013. IV. 4.     A civil szervezetek elleni ellenőrző kampány keretében az orosz hatóságok a vallási közösségek iránt is érdeklődnek. Többek között katolikus és protestáns templomokat sújtottak jelentős bírságokkal a nem kormányzati szervezetek ('NGO') elleni nagyszabású ellenőrző kampány keretében. Orosz hatóságok a 'Caritas' katolikus segélyszervezet szentpétervári irodáiban tartottak vizsgálatot - közölte a szervezet sajtóattaséja, Treszkova. Az ügyészség és más szervek, az oktatási bizottság képviselői, valamint tűzoltók jelentek meg.
    A kampánnyal kapcsolatos értesüléseket összegyűjtő 'Agora' nevű emberi jogi szervezet április negyedikén összesen százhatvanhat olyan szervezetet számolt össze, melyeknél ellenőrzést végeztek.
    A civil szervezetek ellenőrzése 2013. márciusában kezdődött egy előző év novemberében, néhány hónappal  Putyin újabb elnökségének kezdete után életbe lépett törvény értelmében, amelyik szerint az Oroszországban külföldi támogatással működő, politikai tevékenységet végző nem kormányzati szervezeteknek külföldi ügynökökként kell nyilvántartásba vétetniük magukat az igazságügyi tárcánál. Ellenkező esetben súlyos pénzbüntetést kell fizetniük.     2013. IV. 5.      Az 'ARD', német közszolgálati televíziónak nyilatkozott a nyilvántartásba vételi törvénnyel kapcsolatban Putyin, orosz elnök. Két nap múlva kezdődő kétnapos németországi látogatását megelőzően kiemelte: a regisztrációt amerikai mintára vezették be, és azt a célt szolgálja, hogy a társadalom képet alkothasson az NGO-k tevékenységéről. Szerinte ennek szükségességét mutatja, hogy az orosz belpolitikai folyamatokat is befolyásoló szervezetek csupán az utóbbi négy hónapban csaknem egymilliárd dollárt kaptak külföldről.
    Berlin és Moszkva között diplomáciai feszültséget keltett, hogy március végén számos 'NGO', - köztük német pártalapítványok - oroszországi képviseletén is razziát tartottak bírósági végzés nélkül (egyebek közt a konzervatívokhoz kötődő Konrad Adenauer Alapítvány és a szociáldemokratákhoz közel álló Friedrich Ebert Alapítvány oroszországi képviseletein). A német kormány a regisztrációs törvénnyel összefüggő házkutatásokkal kapcsolatban jelezte: a civil társadalom tevékenységének korlátozásaként értékeli a razziákat, és úgy véli, hogy a német alapítványok munkájának akadályozása tartósan megterhelheti a kétoldalú kapcsolatokat.
    Az orosz elnök úgy vélte: "a demokrácia alapelveire építve olyan intézményeket kell kidolgoznunk, amelyek  lehetővé teszik a lakosság túlnyomó része számára, hogy befolyásolják a bel- és külpolitikai folyamatokat". Az intézményeket "a kisebbséget tisztelő és a kisebbségi véleményeket méltányoló többség" számára kell kidolgozni - emelte ki. (Forrás: MTI)

2013. IV. 4.     Putyin, orosz elnök megbízta a 'Gazprom' gázipari óriáscéget, hogy térjen vissza a lengyelországi, szlovákiai és magyarországi szállítások megbízhatóságát szavatolni hivatott 'Jamal-Európa' gázvezeték második vonalának építését célzó projekt kidolgozásához.
 
   Az első 'Jamal-Európa' vezetéket 1999-ben adták át. Teljes hossza meghaladja a két ezer kilométert. Kapacitása évi harminchárom milliárd köbméter. A jelenlegi vezeték Nyugat-Szibériából Fehéroroszországon és  Lengyelországon át - vagyis Ukrajna megkerülésével - Németországig szállít földgázt. (Forrás: MTI)

Románia

2013. IV. 3.     Románia háromszázhuszonhárom ezer állampolgársági kérelmet dolgozott fel 1991 és 2012 között
     Ebben az időszakban összesen négyszáznegyvenkilencezer hétszáznyolcvanhárom kérelmet nyújtottak be a román állampolgársági hatósághoz - közölte Bukarestben a Soros Alapítvány. A jelentés szerint mintegy százhuszonöt ezer kérelem elbírálása van még folyamatban. 2012-ben nyolcvanhét ezer kérelmet regisztráltak a 2011-ben jegyzett száz ezerhez képest. A jelentés felhívja a figyelmet, hogy egy iratcsomó keretében gyerekek számára is kérnek állampolgárságot, de ők nem szerepelnek külön a nyilvántartásban. Ezért az Alapítvány becslése szerint 1991 óta körülbelül négyszáz ezer személy kapott román állampolgárságot, akikhez még várhatóan hozzáadódik százötven ezer személy a már jegyzett kérelmezők közül.
    A jelentés szerint az állampolgárságért folyamodó moldovai állampolgárok többsége nem kíván Romániába költözni, többségük otthon marad, hiszen az állampolgári esküt többségük a Moldovai Köztársaság román diplomáciai kirendeltségein teszik le. Az Alapítvány szerint az esküt csak azok tehetik le Bukarestben, akiknek az állandó lakhelye Romániában van. Számuk azonban 2011-ben öt ezer volt, 2012-ben pedig kétezer hatszáz.
    A román kormány 2010-ben határozta el, hogy módosítja az 1991 óta hatályban lévő állampolgársági törvényt. A rendelkezés kibővítette azoknak a leszármazottaknak a körét, akik állampolgársági kérvénnyel fordulhatnak a román államhoz. A beadványok elbírálási idejét hat hónapról öt hónapra csökkentették. (Forrás: MTI)

2013. IV. 10.     Elfogadta a román kormány a kommunizmus idején államosított ingatlanokra vonatkozó új, 'jogorvoslati' törvény tervezetét.
    Románia négy év múlva, részletekben kezd ismét kárpótlást fizetni azokért az elkobzott ingatlanokért, amelyeket nem lehet természetben visszaszolgáltatni; ily tervezetet vita nélkül, úgynevezett felelősségvállalással jövő héten készül elfogadtatni román kormány a Törvényhozásban.  A tervezetet jövő héten véglegesítik
    Továbbra is érvényben van, hogy a még létező, államosított ingatlanokat lehetőleg természetben adják vissza volt tulajdonosaiknak. Ha ez nem lehetséges, akkor az állam a jelenlegi piaci értéken állapítja meg az egykori ingatlanért járó kárpótlás értékét, amelyet azonban nem pénzben, hanem úgynevezett ’árverési pontok’ formájában fizetne ki. Az árverési pontokat a kárpótolt személy más, az állam által áruba bocsátott ingatlanok megvásárlására használhatja fel, vagy megvárhatja, amíg azokat - 2017-től kezdődően, évenként legfeljebb tizennégy százalékos összeghatárig - az állam visszavásárolja.
    Ez azt jelenti, hogy a kormány a következő parlamenti ciklusra hárítaná a kárpótlás terhét, amely egyes becslések szerint akár tizenhat milliárd euróra is rúghat.
    Romániát az Emberi Jogok Európai Bírósága szólította fel 2010-ben, hogy tegye működőképessé az államosított ingatlanokkal kapcsolatos jogorvoslati  rendszerét, miután több mint ezer - a visszaszolgáltatás ütemével és a megítélt kárpótlással elégedetlen - panaszos perelte be a strasbourg-i bíróságon.
    A bukaresti kormány jóváhagyta, hogy a kabinet "felelősségvállalással" terjessze az új jogorvoslati törvény tervezetét a parlament elé. Ami azt jelenti, hogy a kormány által ilyen módon előterjesztett törvénycsomag egy bizonyos határidőn belül automatikusan hatályba lép, ha a Parlament nem szavaz meg közben egy - a kormány bukásával járó - bizalmatlansági indítványt.

Ukrajna

2013. IV. 1.     Az Oroszországból érkező, az ukrán-magyar határon átlépő gázt azonnal visszafordítják Ukrajnába - írja a 'Kommerszant-Ukrajina'.
   Az ukrán Energetikai Minisztériumban megerősítették, hogy valóban úgy történik az Európából, Magyarországon keresztül importált földgáz szállítása Ukrajnába, ahogyan azt Miller, a 'Gazprom' orosz gázvállalat vezetője sejti. Az ukrán lapnak név nélkül nyilatkozó energetikai minisztériumi forrás kifejtette ugyanakkor, hogy ebben a rendszerben semmi törvénytelen nincs. 2013 januárjában a Lengyelországon keresztül érkezett földgáz ezer köbméterenként háromszázkilencven dollárba került Ukrajnának, míg a közvetlenül Oroszországtól vásárolt gáz négyszázhat dollárba. A tárcánál hozzáfűzték, hogy míg Lengyelországon keresztül idén mintegy hatszáz millió köbméter gáz Ukrajnába érkezésével számolnak, addig Magyarországon át ez elérheti a 4,2 milliárd köbmétert is.
     Ukrajna tavaly állapodott meg a német 'RWE' vállalattal arról, hogy a cég öt milliárd köbméter földgázt szállít neki 2013 májusáig. 2012 novemberében indult meg először Lengyelországon keresztül a valójában Oroszországból származó gáz Ukrajnának történő visszaszállítása. Azarov, ukrán miniszterelnök múlt heti, budapesti látogatása idején jelentette be, hogy megindult a reverz gázszállítás a magyar csővezetékeken keresztül is Ukrajnába.
     Asztapov, az 'AstapovLawyers' nevű nemzetközi jogi cég jogász társtulajdonosa szintén kifejtette véleményét, hogy az ukrán törvények szerint a 'Naftohaz'-nak ez az eljárása teljesen jogszerű. "Kétséges, hogy a magyar fél beleegyezett volna ebbe fajta a szállítási rendszerbe, ha az sértené a helyi jogszabályokat" - tette hozzá.     2013. IV. 3.     Ukrajna kész bizonyítékokkal alátámasztani Oroszország számára, hogy teljesen törvényes az Európai Unió országaiból, részben Magyarországon keresztül érkező földgáz importja - jelentette ki Sztavickij, ukrán energetikai miniszter.  Kijev értelmezése szerint a 'Gazprom' rendelkezési joga a szállított földgáz fölött véget ér a tranzithatáron lévő gázmérőállomásnál, az európai vásárlóknak pedig joguk van az általuk megvett földgázt bármely más országnak eladni, beleértve Ukrajnát is, amit az orosz gázvállalattal kötött szerződésük nem tilt.( Forrás: MTI)

Európai Unió

05 04 2013 Hungary-bashers should take closer look at new laws / György Schöpflin (Source: EU Observer):  http://tinyurl.com/chx2azs   2013. IV. 5.     Schöpflin, fideszes Európai Parlamenti (EP) képviselő cáfolja Verhofstadt, az Európai Parlament (EP) liberális frakciójának vezetője alaptörvény-módosítással kapcsolatban kifejtett elítélő nézeteit. Verhofstadt 2013. március 20-án, az EP plenáris ülésén hangoztatta elítélő nézeteit, másnap pedig az 'EUObserver', uniós témákkal foglalkozó brüsszel-i hírportálon is közölte azokat. Szerinte Magyarország ellen meg kell indítani az Uniós Szerződés hetes cikke szerinti eljárást, amit az európai alapértékek súlyos veszélyeztetettsége indokolhat, és ami azzal járhat, hogy az eljárás alá vont tagállam szavazati jogát felfüggesztik az EU-ban. Schöpflin szerint a liberális politikus - volt belga miniszterelnök - politikai töltetű állításai nem tartalmaznak bizonyítékot. Verhofstadt szerint a módosítás lehetővé teszi a hajléktalanság kriminalizálását, restriktív módon határozza meg a család fogalmát, szigorú állami ellenőrzést valósít meg az egyházi intézmények fölött, korlátozza a kereskedelmi médiában a politikai hirdetéseket, valamint megnyirbálja az Alkotmánybíróság jogkörét. Schöpflin ezzel szemben arra a következtetésre jutott, hogy nincs szó támadásról a hajléktalanok ellen, a módosítás nem zárja ki a férfi-nő kapcsolattól eltérő alapú családmodell védelmét, az egyházi intézményeket az állam nem ellenőrzi, hanem támogatja, a kampányszabályozás "aligha" értelmezhető tilalomként, az Alkotmánybíróság jogkörének szabályozása pedig - a költségvetési kérdések felülvizsgálhatóságának tilalmát leszámítva - nem tartalmaz korlátozást. (Forrás: MTI)

Globalizáció

2013. IV. 2.    Az Egyesült Nemzetek Szervezetének (ENSZ) Közgyűlése elfogadta a világ első olyan szerződését, amelyik szabályozza a hagyományos fegyverekkel való globális kereskedelmet.
    A szerződés, amelyik a hagyományos fegyverek évi hetven milliárd dolláros forgalmú piacának a szabályozását célozza, százötvennégy támogató és három elutasító szavazatot kapott, huszonhárom ország pedig - köztük a legjelentősebb fegyverexportőrök közé tartozó Oroszország és Kína - tartózkodott.
    A megállapodás kiterjed a harckocsik, a páncélozott harcjárművek, a nagy kaliberű tüzérségi rendszerek, a harci repülőgépek, a harci helikopterek, a hadihajók, a rakéták és rakétavetők, valamint a kézi lőfegyverek és a könnyű fegyverek kereskedelmére.
    A szerződés megtiltja az azt ratifikáló tagállamok számára a hagyományos fegyverek szállítását, ha azzal embargót sértenének, népirtást, emberiesség elleni vagy háborús bűncselekményt segítenének elő. Tilos a hagyományos fegyverek eladása olyan esetben is, ha azokat a polgári lakosság vagy olyan civil épületek ellen vetnék be, mint amilyenek az iskolák és a kórházak.
    Az eladások jóváhagyásakor az érintett országoknak mérlegelniük kell, hogy a fegyvert nem használhatják-e fel emberi jogok vagy a humanitárius szempontok megsértésére, s hogy nem kerül-e terroristák, szervezett bűnözők birtokába.
    Magyarország szorgalmazza, hogy a szerződés mielőbb hatályba lépjen, és arra törekszik, hogy minél gyorsabban ratifikálja azt. (MTI)

Hasznos elérhetés:

Nemzeti évfordulóink naptára: 2013

(Forrás: Balassi Intézet):

http://tinyurl.com/d9gsc6r

 .

Szólj hozzá!

Címkék: kína usa magyarország spanyolország ukrajna románia kanada németország izrael erdély oroszország európa hungary szerbia gazprom alkotmánybíróság nato lengyelország moldova koszovó székelyföld autonómia fehéroroszország délvidék alaptörvény kárpátmedence európaiunió asteroid európaiparlament egyesültállamok visszaszolgáltatás greatbritain magyarnemzetibank

A bejegyzés trackback címe:

https://eleve.blog.hu/api/trackback/id/tr975204891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.